Møller Bil AS

MøllerGruppen er et familieeid selskap og en ledende aktør i nordisk bilbransje. Selskapet er engasjert innen import, forhandlervirksomhet og finansiering i Norge, Sverige og Baltikum. For nærmere informasjon, se www.moller.no.

Møller Bil er Norges største bilforhandlerkjede med 42 bilforhandlere og 11 bilskadesentre. Møller Bil har som ambisjon å være Norges ledende leverandør av bil og bilhold.
Møller Bil Norge har rundt 2 350 medarbeidere, og solgte mer enn 29 000 nye og nesten 18 000 brukte biler i 2016. Møller Bil Norge er en del av MøllerGruppen.

Møller Bil Norge AS søker Digital Content Manager

Aldri har det vært mer spennende å jobbe i bilbransjen. Vi står midt oppe i et enormt viktig veiskille med teknologiskifte, digitalisering og delingsøkonomi. Elektrifisering, intelligente førersystemer og nye mobilitetsløsninger blir en del av hverdagen, og konsernet har som målsetning å kun selge elektriske nybiler i 2025.


Om stillingen:

Som Digital Content Manager (DCM) vil du være dedikert til å jobbe med og ha ansvar for Møller Bil-kjedens digitale flater og ivareta dialogen og samarbeidet mellom kjeden, linjen/merkeavdelingene og program digitale tjenester. DCM skal også ha ansvaret for å sikre at digitale prosjekter implementeres i egen avdeling/merke og kjede.


Du vil være ansvarlig for - og forhandlernes "go-to person" for support, innholdsproduksjon, analyse og nødvendige oppdateringer for kjedens digitale flater som p.t. innebærer:

  • 65 forhandlernettsider
  • 71 Facebooksider
  • 58 Google MyBusiness konti
  • no kjedenettsider
  • LinkedIn, YouTube, Instagram, og andre digitale flater

Videre vil du være en pådriver og prosesseier for hvordan man skal bruke innsikt om kundene og deres adferd til utvikling av salgsaktiviteter gjennom digitale flater, samt identifisere muligheter for mer effektiv bruk av digitale kanaler.


Dette er en nyopprettet stilling og inngår i Møller Bils sentralorganisasjon på Frysja i Oslo.


Praktisk erfaring og ferdigheter:

  • 2-3 års erfaring fra tilsvarende stilling er en fordel, men ikke en absolutt nødvendighet
  • Erfaring fra retail og kjedevirksomhet er en fordel
  • God forretningsmessig forståelse og gode dokumenterbare resultater
  • Weberfaring som innebærer:
    • God forståelse for oppbygging av nettsider
    • Redaktørerfaring. Oppdatering og vedlikehold av nettsider
    • Søkemotoroptimalisering (SEO)
    • Høy kompetanse og forståelse for Google Analytics
    • Kunnskap om publiseringsverktøy (EPI)
  • Grunnleggende kjennskap til HTML, CSS, Java


Personlige egenskaper:

  • Ha gode samarbeidsevner og være nysgjerrig på ny teknologi
  • Brenne for gode brukeropplevelser på nett!
  • Kunne identifisere seg med MøllerGruppens grunnverdier
  • Selvstendig og ansvarsbevisst, men må like å arbeide i team
  • Utadvendt, serviceinnstilt og kundeorientert
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å takle et høyt aktivitetsnivå


Andre kompetansekrav:

  • Norsk er primærarbeidsspråk, men god engelsk muntlig og skriftlig er en forutsetning
  • Erfaring med EPI-server er en fordel


Vi tilbyr:

Vi kan tilby en fantastisks spennende bransje med svært dyktige kollegaer og eiere som vil satse på fremtidens mobilitetsløsninger.  Du får dessuten stor mulighet til å påvirke både egen rolle og hvordan Møller Bil i fremtiden skal fremstå i markedet.

MøllerGruppen er kjent for å utvikle egne ledertalenter og satse på intern mobilitet.

Stillingen rapporterer til markedsdirektør.

For ytterligere informasjon om stillingen, se kontaktinformasjon.

Søknadsfrist: 15. august 2017.

 

Kontaktpersoner:

Joachim Wahlstrøm
Markedsdirektør
924 20 543

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.