Blå Kors

I Blå Kors jobber vi med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Rus er en av våre største samfunnsutfordringer og Blå Kors har i over hundre år gjort en viktig innsats i Norge for å hjelpe personer som er direkte eller indirekte rammet.

Blå Kors eier og driver 54 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Med nærmere 1300 dyktige medarbeidere, 1500 engasjerte frivillige og 2400 aktive medlemmer når vi langt ut. Og, vi er opptatt av å videreutvikle samfunnsoppdraget på stadig nye måter.

På hovedkontoret jobber det i overkant av 40 personer. Markeds- og kommunikasjonsavdelingen består av 12 personer, hvor av 5 arbeider innenfor forebyggende kommunikasjonsarbeid. I avdelingen er det stor faglig tyngde, mye godt humør og mange spennende oppgaver og prosjekter på gang.

Vil du bli med på Blå Kors-laget som vår nye kommunikasjonsrådgiver og innholdsprodusent?

Vi er på jakt etter en lagspiller med en god penn, som er genuint opptatt av å fortelle engasjerende historier. Du er språkbevisst og har stor arbeidskapasitet.

Du må ha god kjennskap til hvordan ulike digitale kanaler og plattformer fungerer, og du er opptatt av å tenke relevant innhold til riktig målgruppe. Du behersker å produsere ulikt innhold som artikler, foto og video, og brenner for å få innholdet ut til rett tid. Dersom du i tillegg har kunnskap om søkemotoroptimalisering, er det et stort pluss.

I avdelingen har vi mange ulike oppgaver. Vi er derfor avhengig av en lagspiller som er fleksibel, har gode samarbeidsegenskaper og evner å snu seg raskt når noe brenner.

Arbeidsoppgavene består blant annet av:

  • Produsere og publisere relevante artikler tilpasset ulike målgrupper og kanaler.
  • Lage enkle filmer som kan supplere artikler eller stå på egne ben i sosiale medier.
  • Videreutvikle vårt nyhetsbrev, både innhold, rekruttering og distribusjon.
  • Støtte webredaktør i oppdateringer på vårt nettsted blakors.no
  • Bidra i arbeidet med å utvikle interninformasjon i Blå Kors.
  • Presseinnsalg ved behov.
  • Andre oppgaver som dukker opp ved behov og på tvers av avdelinger og virksomheter.

Krav til stillingen:

  • En god penn og glad i å skrive for digitale flater.
  • Blikk for det visuelle.
  • Gode fotokunnskaper, og mestrer enkel filming og klipping.
  • Være en rådgiver og sparringspartner på det kommunikasjons- og markedsfaglige.
  • Kunnskap om ulike kanaler.
  • God teknisk forståelse for verktøyene som brukes i en moderne markeds- og kommunikasjonsavdeling.

Krav til utdannelse og erfaring:

  • Minimum bachelor innenfor PR, kommunikasjon, journalistikk, tekstforfatter, marked og kommunikasjon eller lignende.
  • Forståelse for og erfaring i bruk av digitale verktøy
  • Minimum 3-5 års relevant erfaring.
  • Flytende skriftlig og muntlig norsk.

 

Lønn etter avtale og p.t. medlemskap i Statens Pensjonskasse. Du må kunne være en god ambassadør for Blå Kors sitt verdisyn.

Vi holder til i hyggelige lokaler, sentralt i Blå Kors-bygget i Oslo.

Søknadsfrist: 29. november

For nærmere informasjon, kontakt markeds- og kommunikasjonssjef, Katrin Solbakken tlf. 901 55 615 eller web og SoMe-redaktør, Rachel Iren Mathisen Hosar tlf. 930 35 063.