SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land, fly, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76.000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca. 4 milliarder og har 1050 dyktige medarbeidere fordelt på 28 terminaler og kontorer.

Schenker er ledende innenfor løsninger for bærekraftig varelevering, og har et mål om null-utslipp ved distribusjon i byer. DB Schenker åpnet i 2019 sitt første distribusjonssenter for utslippsfri distribusjon i Oslo, kalt Oslo City HUB og vil redusere CO2-utslippene av bydistribusjon med 80% ved hjelp av elektriske biler og e-sykler.

Credit Controller og stedfortreder for regnskapssjef søkes til vår regnskapsavdeling

Schenker AS søker etter en faglig dyktig Credit Controller til vår regnskapsavdeling i Oslo. Vi ser etter deg som har bred regnskapskompetanse, og som ønsker utvikling og mer ansvar på sikt. Vi ønsker en person som i tillegg til rollen som Credit Controller kan bidra med kunnskap om Norsk GAAP og IFRS. Stillingen har stor faglig bredde og man vil jobbe i nær kontakt med vårt markedsapparat. For rett person vil stillingen gi gode utviklingsmuligheter.


Personlige egenskaper

Vi vektlegger generell god regnskapskompetanse og at du har evne til å forstå og analysere de forskjellige sidene i et regnskap. Det er viktig at du kan ta ansvar for eget arbeid og samtidig støtte andre. Gode kommunikasjonsevner er et krav, da samarbeid med andre avdelinger er en viktig del av arbeidet. Du må kunne bidra til at regnskapsavdelingen når sine mål.

Sentrale arbeidsoppgaver

  • Utarbeide lønnsomhetsanalyser og beslutningsgrunnlag som underlag til markedsapparatet
  • Utarbeide og følge opp rutiner for kreditstyring 
  • Utarbeide kredittsøknader og risikoanalyser
  • Delta i avdelingens regnskapsarbeid ved månedsavslutning
  • Bistå regnskapssjef ved behov
  • Være regnskapssjefens stedfortreder ved fravær

Kvalifikasjoner

  • Høyskole- utdannelse innen økonomi
  • Kjennskap til /jobbet med kunderegnskap og kreditt kontroll
  • Gode Excel-kunnskaper
  • Regnskapsforståelse og sterke analytiske egenskaper
  • Se helheten og kunne jobbe i team på tvers av avdelinger
  • Gode engelskkunnskaper (konsernspråk)

Vi tilbyr

  • Et spennende miljø med stor takhøyde og gode muligheter for personlig utvikling
  • Vi benytter et sentralt Credit Management system (FSCM) 
  • Mulighet til å utvikle sin egen stilling basert på egnethet og kompetanse.
  • Svært gode pensjons- og forsikringsordninger 
  • Bedriftshytter

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.