SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land, fly, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76.000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca. 4,2 milliarder og har 1060 dyktige medarbeidere fordelt på 28 terminaler og kontorer.

General Cargo Manager

Schenker AS er ledende innen flyfrakt lokalt i Norge, og har en sterk posisjon globalt.
I Norge har vi tre flyavdelinger med kontor på Gardermoen, Trondheim og Bergen. Våre kompetente team brenner for å levere markedets beste service til våre kunder, og vi ser etter deg som ønsker å være med på å skape fremtidens flyfrakttilbud innen General Cargo. Med på laget får du et godt og etablert flyfraktteam, samt salgsstøtte fra vår ressursfulle markedsavdeling på over 50 ansatte.

Du vil få mulighet til å utfolde deg i rollen, og være en viktig bidragsyter til å forme fremtiden innen flyfrakt i Schenker. Du vil rapportere til Head of Air Freight og være med på å utvikle våre flyavdelinger på Gardermoen, Trondheim og Bergen. Stillingen inngår i flyfrakt ledergruppen i Norge, og har arbeidssted på Gardermoen.

Stillingen er nyopprettet, og rett person vil bidra til å ta nye markedsandeler og utvikle nye løsninger innen General Cargo. Vi ser etter en motivert, engasjert og selvgående General Cargo Manager – som ønsker å gå den ekstra milen sammen med oss!


Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Overordnet resultatansvar for General Cargo, inkludert Aerospace og Marine Parts Services
  • Ansvar for General Cargo kontorene i Bergen, Trondheim og Gardermoen
  • Forhandlinger med flyselskapene på vegne av General Cargo, Prosjekt og Perishables
  • Personalansvar
  • Relasjonsbygging med flyselskaper lokalt og globalt
  • Stedfortreder for Head of Air Freight

Reisevirksomhet må påregnes.


Ønskede formelle kvalifikasjoner:

  • Solid ledererfaring med gode resultater
  • God økonomisk forståelse
  • Svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på norsk og engelsk
  • Bransje- og markedskunnskap er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Sterk kommersiell orientering
  • Selvgående og uredd, med evne til å identifisere og ta tak i utviklingspotensiale og muligheter
  • Strukturert, tydelig og handlekraftig
  • Fokus på personlig og faglig utvikling
  • Resultat- og målorientert
  • Evne til å bygge gode relasjoner

Vi tilbyr:

  • Konkurransedyktig lønnspakke
  • Satsing på kompetanseutvikling og opplæring for ledere
  • Firmabil i henhold til gjeldende retningslinjer
  • Sterk bedriftskultur lokalt og globalt
  • En engasjerende jobb i et åpent og uformelt miljø i et internasjonalt selskap
  • Utfordrende arbeidsoppgaver med gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • En stimulerende hverdag i et miljø preget av høy aktivitet og kompetanse
  • Innblikk i et bredt spekter av ulike norske næringer

Til orientering kreves det at det til enhver tid foreligger gyldig tillatelse/godkjent bakgrunnssjekk i henhold til Forskrift om forebyggelse av anslag mot sikkerheten i luftfarten mv.

Dersom du har spørsmål til stillingen kan du ta kontakt med Head of Air Freight, Morten Würgler, på telefon 984 96 335 eller e-post: morten.wurgler@dbschenker.com.

Søknadsfrist: 01.03.2020.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.