SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land, fly, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76.000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca. 4,2 milliarder og har 1060 dyktige medarbeidere fordelt på 28 terminaler og kontorer. Schenker er ledende innenfor løsninger for bærekraftig varelevering, og har et mål om null-utslipp ved distribusjon i byer. DB Schenker åpnet i 2019 sitt første distribusjonssenter for utslippsfri distribusjon i Oslo, kalt Oslo City HUB, og vil redusere CO2-utslippene av bydistribusjon ved hjelp av elektriske lastebiler, el-biler og el-sykler.

Key Account Manager, Trondheim

Schenker AS har klare planer om vekst og søker nå etter deg som har lyst til å være en viktig bidragsyter til å sikre at vi forsterker og forbedrer vår markedsposisjon. Vi tilbyr et unikt konsept innenfor logistikk, med produktene fly-, sjø- og landtransport i Norge og internasjonalt. Vi jobber hver dag for å tilby best mulig løsninger for våre kunder, og ønsker oss kollegaer som er motiverte, engasjerte og villige til å gå den ekstra milen sammen med oss!

Sentrale arbeidsoppgaver:

  • Utvikling av vårt samarbeid med eksisterende og nye kunder
  • Etablere nye avtaler i henhold til strategi og planer
  • Bidra til å skape og synliggjøre merverdi for kundeforholdet
  • Forstå kundens business, verdidrivere, markedsbehov og konkurransemiljø
  • Utvikle lønnsomme avtaler
  • Utvikle og pleie nye relasjoner til potensielle fremtidige nøkkelkunder

Reisevirksomhet må påregnes.


Ønskede formelle kvalifikasjoner:

  • Høyere utdannelse innenfor salg/markedsføring/økonomi (relevant erfaring kan kompensere for dette)
  • Minimum 5 års relevant erfaring med tilsvarende tjenestesalg, med gode resultater
  • God erfaring fra avtaleforhandlinger og kundekontakt
  • Erfaring med bruk av CRM systemer
  • Svært gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsegenskaper på norsk og engelsk
  • Sterk kommersiell orientering


Personlige egenskaper:

  • Strukturert, tydelig og handlekraftig
  • Resultatorientert og motiveres av å jobbe mot mål
  • Selvstendig og lærevillig med et ønske om utvikling
  • Analytisk, skapende og nysgjerrig
  • Omgjengelig og positiv, med ønske om å bidra til vårt gode arbeidsmiljø


Vi tilbyr:

  • Allsidige og utfordrende arbeidsoppgaver i en spennende organisasjon i stadig utvikling
  • Høyt aktivitetsnivå i et godt arbeidsmiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer
  • Konkurransedyktige betingelser inkludert gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • Muligheten til å bli en del av Norges beste KAM team!

 

Arbeidssted: På vår terminal på Heimdal i Trondheim, men er en «nasjonal» KAM stilling som rapporter til vår Head of KAM som er lokalisert i Oslo.

Dersom du har spørsmål til stillingen kan du ta kontakt med:
Head of KAM, Heidi Bergsveen, på telefon 992 11 090 eller Heidi.Bergsveen@dbschenker.com.  

Søknadsfrist: 1.8.2020.
Vi ser frem til å høre fra deg!

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.