SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land-, fly-, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca 4,2 milliarder og har 1050 dyktige medarbeidere fordelt på 30 terminaler og kontorer. Schenker er ledende innen bærekraftig miljølogistikk, og en foregangsbedrift i bransjen på miljøfokus.

Vi har klare mål om vekst. Vi søker deg som vil være med og nå dem sammen med oss. Din individuelle bakgrunn, perspektiver og ferdigheter vil være en viktig brikke i å bygge et vinnerlag.

Head of IT Management Land and Business Architecture

Vi søker en dynamisk og kunnskapsrik Head of IT Management Land and Business Architecture for Schenkers landbaserte logistikkvirksomhet. Stillingen rapporterer til CIO og inngår i dennes ledergruppe. Stillingen har overordnet ansvar for utvikling, implementering og vedlikehold av IT-løsninger i Schenker AS, Norge. Schenker-konsernet har store ambisjoner for fremtidens digitale løsninger, og vi vil jobbe med implementerings- og endringsprosjekter for globale felles løsninger. Arbeidet utføres i tett samarbeid med sentral IT-organisasjon, og du blir del av en organisasjon som gir muligheter for utvikling og ansvar også internasjonalt.

Hovedoppgaver og ansvar:

  • Leder av Utviklingsavdelingen - Personalansvar for avdelingen som består av 13 medarbeidere.
  • Business architect – Oversikt over forretningsprosesser og applikasjonslandskap som støtter disse prosessene.
  • Demand Manager – følge opp behov og endringsønsker i tett dialog med forretning. Legge frem forslag til utviklingsplaner for forretning og legge opp til prioriteringsdiskusjoner.
  • Project & Portfolio Manager – lede, gjennomføre og følge opp prosjekter.
  • Medlem av ledergruppen for Landvirksomheten i Norge.


Vi søker etter en leder med følgende kvalifikasjoner/egenskaper:

  • Faglig sterk leder- og metodekompetanse.
  • Erfaring og evner til å spille sammen med organisasjonen.
  • Relevant høyere utdannelse.
  • Erfaring fra tilsvarende stilling.
  • Høy generell IT kompetanse, og gjerne erfaring fra internasjonale organisasjoner.
  • Stor arbeidskapasitet samt evne til å kunne jobbe målrettet, strukturert og i team.
  • Har integritet samt gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
  • Har pågangsmot og kreativitet.
  • Må beherske norsk og engelsk både muntlig og skriftlig.


Vi tilbyr:

  • En interessant og engasjerende jobb i et ledende, internasjonalt konsern og et selskap i utvikling.
  • Et engasjerende, kreativt, hektisk og stimulerende miljø med høy faglig kompetanse med puls på markedet.
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
  • Pensjons- og forsikringsordninger.
  • Lønn etter avtale.

 

Arbeidsted: Alnabru, Oslo.

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til CIO Trond Solberg på telefon +47 911 52 810.

Alle søknader må sendes via vårt elektroniske rekrutteringsverktøy for å bli behandlet. Trykk på søkeknappen!