SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land-, fly-, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca 5 milliarder og har 1100 dyktige medarbeidere fordelt på 30 lokasjoner. Schenker er ledende innen bærekraftig miljølogistikk, og en foregangsbedrift i bransjen på miljøfokus.

Vi har klare mål om vekst. Vi søker deg som vil være med og nå dem sammen med oss. Din individuelle bakgrunn, perspektiver og ferdigheter vil være en viktig brikke i å bygge et vinnerlag.

Product Account Manager

Hver dag står over 1000 norske Schenker-ansatte på for å flytte stort og smått akkurat dit det skal – til Svolvær, Skøyen eller Singapore. Vi flyr, tar sjøveien, vi sender med tog og kjører bil - og vi har bestemt oss for å gjøre alt vi kan for å begrense utslippene. Fremtiden for varetransport er utslippsfri, og Schenker skal vise veien dit. Folkene er vår viktigste ressurs, og vi jobber hardt for kundene våre. Vi trenger nå flere gode hoder, og håper akkurat du vil bli med på laget!

Som vår nye Product Account Manager får du en spennende jobb med betydelig ansvar i en global virksomhet. Hos oss får du mulighet til å utfolde deg og være en nøkkelspiller i å skape og videreutvikle de største kundene. Jobben vår som Product Account Manager er kort fortalt å sørge for at transportløsningene er optimalisert for kundens behov og vår egen drift. Vi har mange kontaktpunkt både internt og hos kunde, og i temaet støtter vi hverandre og deler Best Practice. OneTeam-OneGoal er viktig for oss og teamet skal være en bidragsyter til å bedre intern kommunikasjon, økt eierskapsfølelse og ansvar. Vi skal bygge Eliten.

Hovedoppgaver:

  • Nøkkelrolle for Schenkers største kunder, utvikle løsninger gjennom gode analyser og forbedrings-/effektiviseringsfokus
  • Skape gode relasjoner for å forstå eksisterende og fremtidige behov
  • Prosjektledelse ifm. kundeimplementeringer og utviklingsprosesser
  • Jobbe med kvalitetstall og vurdere trender og tiltak proaktivt ifm. avvikshåndtering
  • Lede den daglige driftsrelaterte kommunikasjonen mot kunde både internt og eksternt
  • Koordinere interne prosesser og utviklingsarbeid i ett tett samarbeid med markedsorganisasjonen og driftsapparatet


Vi kan tilby:

  • En utfordrende og selvstendig stilling i et av verdens ledende logistikk- og transportselskap
  • Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
  • Lønn etter avtale, og gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Et høyt faglig nivå og godt kollegialt miljø

Av personlige egenskaper verdsetter vi at du kommuniserer klart og godt både internt og med kunder. Du er fremoverlent og har evnen til å se forbedringspotensialer og er endringsorientert. Du har også erfaring med å spille andre gode og vet at vi skaper best resultater og vekst sammen. Blant dine talent er evnen til å jobbe selvstendig, og i team sammen med andre og levere i tråd med det du har lovet. Vi verdsetter også at du er positiv, har stor arbeidskapasitet og at du bidrar med energi og helhetsfokus i en tidvis travel jobbhverdag.

Den vi søker har relevant høyere utdanning og erfaring med å jobbe operativt og er kundefokusert i en stor/kompleks organisasjon hvor transport/logistikk er essensielt.
Vi lever i en tøff konkurranse, og du har kommersiell orientering samtidig som du har høyt kunde- og kvalitetsfokus. Du er allerede meget god i Excel, og har gjerne erfaring i Qlikview, Power BI el.lign. Du har språkkunnskaper på engelsk og skandinavisk språk.

Tiltredelse fortløpende.

Trigger det? Ta kontakt, så kan vi fortelle mer.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til avdelingsleder PAM, Lars A. Bull på telefon 90402143 eller e-post lars.bull@dbschenker.com.