SCHENKER AS

DB Schenker er et av verdens ledende logistikk- og transportselskap. Vi tilbyr land-, fly-, sjø- og kontraktslogistikk nasjonalt og internasjonalt. DB Schenker har 76000 ansatte ved 2000 kontorer i 140 land. I Norge omsetter vi for ca 5 milliarder og har 1100 dyktige medarbeidere fordelt på 30 lokasjoner. Schenker er ledende innen bærekraftig miljølogistikk, og en foregangsbedrift i bransjen på miljøfokus.

Vi har klare mål om vekst. Vi søker deg som vil være med og nå dem sammen med oss. Din individuelle bakgrunn, perspektiver og ferdigheter vil være en viktig brikke i å bygge et vinnerlag.

Front Line Workers Coordinator - Branch Oslo

Er du motivert for nye utfordringer og trigges av å jobbe i et operativt og hektisk miljø? Vi søker etter to dyktige og energiske koordinatorer til våre terminaler i Oslo. Stillingene rapporterer til Terminalsjef i Branch Oslo, men også i matrise til People & Organization (HR) sentralt.

Branch Oslo er Schenker AS sitt største distrikt, og består av ansatte med stort engasjement i alle aldre. I produksjonen er det mer enn 200 ansatte fordelt på ulike lokasjoner i Oslo, og døgndrift fra søndag til fredag kveld. Front Line Workers Coordinators hovedformål er å støtte lokal ledelse i sykefraværsoppfølgingen og andre personal- og HMS relaterte prosesser.

Arbeidsoppgaver:

  • Systematisk sykefraværsoppfølging av terminalansatte
  • Bistå Driftsledere og Arbeidsledere med planlegging av ferieavvikling og avspasering
  • Bistå ledere med å ivareta HMS, samt påse at gjeldende rutiner/regler, lover og avtaleverk følges under alt arbeid ved terminalen.
  • Bistå ledere med å veilede og korrigere medarbeidere.
  • Bistå ledere med å identifisere behov for opplæring og iverksette nødvendige opplæringstiltak for undergitt personale.
  • Bistå ledere med å gjennomføre medarbeidersamtaler i tråd med gjeldende policy.
  • Administrativ støttefunksjon relatert til lokale personalprosesser
  • Kontaktperson mot bedriftshelsetjenesten, samt organisere og systematisk følge opp arbeidshelseundersøkelser.

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:

  • God innsikt i lov- og avtaleverk (AML, Ferieloven, Folketrygdloven)
  • Utdannelse innenfor relevant fagområde, eller relevant arbeidserfaring vil vektlegges
  • Erfaring med prosesser knyttet opp mot NAV vil være et pluss
  • Sterk evne til å utvikle gode relasjoner, selvgående og uredd av natur
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk

Vi tilbyr:

  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Gode personlige og faglige utviklingsmuligheter
  • Utfordrende arbeidsoppgaver i en spennende organisasjon i kontinuerlig utvikling
  • Høyt aktivitetsnivå i et godt arbeidsmiljø med engasjerte og hyggelige kollegaer

Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til P&O Business Partner Kari Anne Granli på telefon 99 53 72 95.

Alle søknader må sendes via vårt elektroniske rekrutteringsverktøy for å bli behandlet.

Søknadsfrist: 23.august 2022