Fredrikstad kommune

Velkommen til Fredrikstad, kåret til Norges mest attraktive by 2017. En liten time fra Oslo, der Glomma renner ut i havet, finner du Fredrikstad. Med våre 82.000 innbyggere er vi landets sjette største by. Fredrikstad er i sterk vekst. I tillegg til en urban bykjerne, har vi et spennende og variert omland og en vakker skjærgård. Byen er kjent for sitt rike kulturliv og sine historiske tradisjoner. Gamlebyen er Nord-Europas best bevarte festningsby. I Fredrikstad finner man trygge oppvekst- og levekår, et godt botilbud og et variert miljø- og teknologibasert næringsliv. Du når Oslo på en time og Gøteborg på vel to timer.

Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.

MERK Fredrikstad - så andre MERKer det!

Vil du jobbe som økonomirådgiver i Fredrikstad Kommune?

Fredrikstad kommune har en sentralisert økonomi- og regnskapsfunksjon. Dette innebærer at de som gir støtte til og følger opp tjenestefunksjonene i kommunen er samlet i en avdeling. Økonomi- og regnskapsavdelingen består for tiden av to team. Avdelingen har løsningsansvar for kommunens økonomisystem og en del kommuneovergripende oppgaver. Avdelingens ansvarsområder omfatter blant annet kommuneregnskapet, tolking av lover og regler henhold til kommuneloven, lederstøtte, budsjett og handlingsplanprosess, års-, tertial- og månedsrapportering til politiske utvalg, finansforvaltning og KOSTRA-rapportering.

Vi har en fast stilling og ett års vikariat ledig som økonomirådgivere.

Det må påregnes fleksibilitet i stillingen ut fra behov og utviklingen i kommunen.

 

Vi kan tilby

Avdelingen du vil jobbe i har et aktivt og faglig arbeidsmiljø med hyggelige kollegaer. Vi tilbyr fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger. Du vil bli en del av et arbeidsfellesskap med gode muligheter for faglig utvikling. Lønn etter avtale med vekt på erfaring og kvalifikasjoner.

Arbeidstakere tilsettes i Fredrikstad kommune i henhold til lover, reglement og tariffavtale.

Prøvetiden er 6 måneder.

 

Hovedoppgaver

Arbeidsoppgaver vil blant annet være:

  • Lederstøtte og opplæring
  • Prognose og analysearbeid
  • Budsjett- og handlingsplanarbeid
  • Måneds, - tertial og årsrapportering
  • Økonomisk saksbehandling
  • Rådgiving etter behov innen økonomistyring og balansert målstyring

 

Kvalifikasjonskrav

  • Du har minimum 3 års utdanning på høyskolenivå med hovedvekt på økonomi
  • Du har gode metode- og analysekunnskaper
  • Du er god til å kommunisere på norsk, både muntlig og skriftlig
  • Gode samarbeidsevner

 

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Det er en fordel om du har erfaring fra offentlig sektor innenfor økonomi, men oppfordrer også nyutdannede til å søke.

Det er viktig at du er fleksibel, nøyaktig og kan jobbe strukturert. God kommunikasjon og samarbeid med kollegaer vil være viktig. Personlig egnethet vil vektlegges.

 

Søknad sendes

Fredrikstad kommune benytter elektronisk søknadsprosess, og alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Gå inn på www.fredrikstad.kommune.no og trykk på ledige stillinger.

Interne søkere kan søke via Frekit, Enterprise Personalia, velg fanen hjem. Spørsmål og om søknadsprosess rettes til

Marianne Andersen, telefon 69 30 62 45, e-post: andmar@fredrikstad.kommune.no.

 

Offentlighet

Opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Søkere som har bedt om unntak fra offentligheten vil bli varslet dersom dette ønske ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25).

Det vil fremgå av den offentlige søkerlisten hvor mange søkere det har vært, alder og hvilke kjønn de har.