Fredrikstad kommune

Velkommen til Fredrikstad, kåret til Norges mest attraktive by 2017. En liten time fra Oslo, der Glomma renner ut i havet, finner du Fredrikstad. Med våre 82.000 innbyggere er vi landets sjette største by. Fredrikstad er i sterk vekst. I tillegg til en urban bykjerne, har vi et spennende og variert omland og en vakker skjærgård. Byen er kjent for sitt rike kulturliv og sine historiske tradisjoner. Gamlebyen er Nord-Europas best bevarte festningsby. I Fredrikstad finner man trygge oppvekst- og levekår, et godt botilbud og et variert miljø- og teknologibasert næringsliv. Du når Oslo på en time og Gøteborg på vel to timer.

Fredrikstad kommune ønsker å være en arbeidsgiver hvor ulikheter og mangfold er en styrke. Kvalifiserte personer med innvandrerbakgrunn og/eller redusert funksjonsevne oppfordres til å søke. Kommunens verdier er Modig, Engasjert, Romslig og Kompetent.

MERK Fredrikstad - så andre MERKer det!

Leder til team lønn og arbeidstid, HR-avdelingen i Fredrikstad kommune

Team lønn og arbeidstid er en av fire team og tre staber ved HR-avdelingen i Fredrikstad kommune, og leder rapportere til HR-sjef. Teamet er ansvarlig for utbetaling av lønn og honorarer til rundt 13.000 personer i løpet av et år, og har p.t. 13 medarbeidere. I tillegg til Fredrikstad kommune så er det avtale om utbetalinger til Fredrikstad kirkelige fellesråd, Hvaler menighetsråd og Hvaler kommune. Det benyttes Visma HRM og Gat som IT-løsninger i arbeidet. Den som ansettes må kunne påregne endringer.

Stillingen er 100 % fast og ledig for tiltredelse snarest.

Vi kan tilby

Vi kan tilby en spennende og utfordrende teamlederstilling i en hyggelig kystby med et rikt kulturliv. Du blir en del av et arbeidsfellesskap hvor medarbeiderne er stolte av jobben sin og utfører den med stort engasjement. Det er faglige utviklingsmuligheter i et godt HR-faglig arbeidsmiljø og en tverrfaglig HR-ledelse. Som teamleder vil du delta i kommunens lederutvikling. Vil tilbyr fleksibel arbeidstid og gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP. Stillingen har kontorplass på rådhuset, som er sentralt i Fredrikstad.

Hovedoppgaver

  • Ledelse og videreutvikling av team lønn og arbeidstid
  • Ansvarlig for videreutvikling og effektivisering av våre datasystemer innen fagområdet
  • Være en ressursperson på lønn og arbeidstid
  • Analyse og rapportering av ditt fagområde
  • Bidra med opplæring og utvikling av organisasjonen

Kvalifikasjonskrav

  • Du har relevant utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis innen økonomi, HR, juss eller IT
  • Du har bred erfaring fra lønnsarbeid i offentlig sektor, og gjerne fra en stor organisasjon
  • Du har erfaring, forståelse og interesse for utvikling av IT-systemer
  • Du har god forståelse for avtaleverk, lover og regler på lønnsområdet
  • Du har god skriftlig og muntlig framstillingsevne på norsk

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vi ser etter en teamleder som bidrar til et godt arbeidsmiljø og har evne til å involvere og skape gode relasjoner til medarbeiderne. Det er en fordel om du har utdanning innen ledelse. I tillegg er det ønskelig at du er inspirerende og motiverende, samtidig som du er tydelig i dine forventninger og tilbakemeldinger. Du evner å arbeide målrettet og er resultatorientert. Videre er det viktig at du har god digital kompetanse, er endringsvillig, og er opptatt av nytekning og utvikling. Det er også ønskelig at du har evnen til å utnytte og samordne faglig kompetanse på tvers av fagområder.

Personlige egenskaper blir tillagt stor vekt.

Vi ønsker at det i søknaden gis uttrykk for egne tanker om lederrollen.

Lønnsopplysninger

Stillingen lønnes i stillingskode 9454, internkode 7210 som teamleder.

Arbeidstakere tilsettes i Fredrikstad kommune i henhold til gjeldende lover, reglement og tariffavtale.

Prøvetiden er 6 måneder.

Søknad sendes

Fredrikstad kommune benytter elektronisk søknadsprosess, og alle søknader på ledige stillinger må gjøres elektronisk i vårt rekrutteringssystem. Du registrer din søknad på www.fredrikstad.kommune.no /ledige stillinger. Interne søkere kan registrere seg via Frekit, Enterprise personalia, fanen hjem /ledige stillinger.

Spørsmål vedrørende søknadsregistrering rettes til førstesekretær Marianne Andersen, tlf.: 69 30 62 45 eller epost: andmar@fredrikstad.kommune.no.

Offentlighet

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt offentlighet. Søkere som har bedt om unntak fra offentlighet vil bli varslet dersom dette ønsket ikke kan imøtekommes (offentlighetsloven § 25). Det vil framgå av den offentlige søkerlista hvor mange søkere det har vært til stillingen og hvilket kjønn de har.

Kontaktperson

Liv Kubberød, HR-sjef, mobil: 924 42 414, livkub@fredrikstad.kommune.no