Fresenius Kabi Norge AS

Fresenius Kabi Norge AS er en farmasøytisk bedrift i vekst. Vi produserer flytende legemidler i plastemballasje til hele verden. Selskapet har de siste årene hatt en positiv utvikling og omsetter i dag for over 1 mrd. NOK. I Norge har vi i dag en fabrikk i Halden og et markedskontor Oslo, og er i overkant av 600 ansatte.

Fresenius Kabi Norge AS inngår i det tyske konsernet Fresenius SE, med hovedkontor i Frankfurt, Tyskland. Konsernet har i dag i over 300 000 ansatte, i mer enn 100 forskjellige land rundt om i verden. For mer informasjon Se vår hjemmeside: Fresenius-kabi.com/no

HR Spesialist Lønn / HR Specialist Payroll

Er du vår nye lønnsmedarbeider?

Vi søker etter en engasjert og erfaren lønnsmedarbeider til engasjement på 1 år, med mulig forlengelse, i et spennende selskap. Engasjementet varer ett år som utgangspunkt. Stillingen inngår i vårt HR-team på 6 hyggelige medarbeidere. Arbeidsstedet er Halden med mulighet for hjemmekontor. Forretningsspråket er engelsk, men vi snakker norsk til daglig.

Vi kan tilby en rolle i et internasjonalt miljø der du jobber i team med gode kollegaer. Rollen vil primært ha fokus på lønn, håndtering av arbeidstillatelse og rapportering til myndigheten for «expats/cross borders», samt generell HR rapportering internt og til myndighetene. Du vil få muligheter til å bygge nettverk og tilegne deg nye ferdigheter inn HR og lønnsområdet. Denne stillingen passer deg som ønsker nye utfordringer og en variert arbeidsdag i et internasjonalt miljø. For å lykkes i rollen må du ta eierskap over kvaliteten på arbeidet du utfører. Du må ha gode kommunikasjonsevner og en positiv tilnærming til arbeidet.

Hva går stillingen ut på:

  • Administrere norsk lønn: lønnskjøring, -rapportering og -avstemming
  • Administrere i søknadsprosesser for arbeidstillatelse, innrapportere inntekter, skygge lønn, nettolønn og trygderettigheter for internasjonale ansatte og expats (global mobility).
  • Bidra til utviklingen av våre HR-tjenester
  • Samarbeide med regnskap og advokater i lønns- og skatte spørsmål

 

Hva ser vi etter hos deg:

  • Grunnleggende erfaring som lønnskonsulent
  • Erfaring med håndtering av internasjonale ansatte er en fordel
  • Erfaring med Visma lønn er en fordel
  • God erfaring med bruk av Excel og rapportering
  • God systemforståelse og har interesse for automatisering av arbeidsprosesser
  • Forståelse for, og kunnskap om, regelverk knyttet til ansettelser og arbeidsgiverforhold

 

Som person kan du beskrives som positiv, serviceinnstilt og rask til å tilegne deg kunnskap. Du er opptatt av å levere arbeid av høy kvalitet og du fokuserer på å yte gode tjenester til våre medarbeidere. Du har også gode kommunikasjonsevner både i møte med medarbeidere og kollegaer. Du brenner også for egenutvikling og forbedring av tjenestene du er med og tilby.

Ytterligere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til HR Direktør, Ann Cathrin Steen Sundby (+47 951 42 087). Søknader vurderes fortløpende.