Marthinsen & Duvholt AS

Marthinsen & Duvholt AS ble etablert i 1998 og er en solid maskinentreprenør som opplever vekst og positiv utvikling. Vi har lang erfaring, god kompetanse og dyktige medarbeidere innen veibygging og -rehabilitering, VA-anlegg, jernbane-/tunnelanlegg, tomtearbeider med mer. Vi har en moderne maskinpark og eget verksted. Firmaet har hovedkontor i Sandefjord og avdelingskontor i Oslo, med arbeidsområde over store deler av Østlandet.  Vi er 220 ansatte og omsetter årlig for over NOK 1 milliard. kr. Marthinsen & Duvholt er en del av konsernet Skanska Norge AS som er blant Norges største entreprenører. Marthinsen & Duvholt og Skanska har til enhver tid flere samarbeidsprosjekter med spennende og utfordrende arbeidsoppgaver.

Innkjøpsleder

I dagens markedssituasjon preget av økt konkurranse om store komplekse prosjekt, blir innkjøpsrollen stadig viktigere. Profesjonelle anskaffelser når det gjelder kategorikompetanse, leverandørsamhandling, deling av beste praksis og bruk av nasjonale og internasjonale leverandøravtaler, skaper betydelig merverdi for Marthinsen og Duvholt, og vil bidra til å øke vårt konkurransefortrinn. Dette er en ny stilling i Marthinsen og Duvholt og vi søker derfor en erfaren innkjøper til å følge opp vår portefølje. Du blir en del av kalkulasjon-/ tilbudsavdelingen samt markedsgruppen vår. Marthinsen og Duvholt er eid av Skanska, og du vil derfor bli en del av også i innkjøpsavdelingen her. Selv om dette er en nyopprettet stilling hos oss vil du få et stort faglig nettverk.

 

Vi kan tilby: 

  • Du blir del av ett av landets største kompetansemiljø på innkjøp i Skanska, som du vil være med å videreutvikle i riktig retning
  • En stilling hvor du er en betydelig bidragsyter til økt lønnsomhet for selskapet 
  • En jobb med stor kontaktflate mot resten av organisasjonen
  • Stor mulighet for innkjøps- og anleggsfaglig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Mulighet for medeierskap gjennom Skanskas aksjeprogram og tilgang på firmahytter

 

Ansvarsområder:

  • Leder, planlegger, koordinerer og gjennomfører innkjøpene i prosjektene i tett samarbeid med drift og prosjektering
  • Bistår med faglig innkjøpskompetanse i tilbudsfasen og prosjektgjennomføringen
  • Arbeider aktivt i leverandørmarkedet med å identifisere, evaluere og videreutvikle eksisterende og potensielle samarbeidspartnere til våre prosjekter
  • Samhandling med leverandører, interne fagmiljøer og rådgivere for å finne kostnadseffektive løsninger slik at definerte mål for fremdrift, lønnsomhet, kvalitet, miljø, HMS og kundetilfredshet nås

 

Kvalifikasjoner: 

  • Relevant bachelor eller mastergrad
  • Erfaring fra forhandlinger og kontraktsarbeider, gjerne i prosjektbasert virksomhet
  • Bransjeerfaring 
  • Anleggsfaglig erfaring er en fordel
  • God skriftlig og muntlig norsk og engelsk
  • Må beherske Excel, kalkulasjonsverktøy og BIM etter opplæringsfase

 

Egenskaper:

  • God forretningsforståelse og er resultatorientert
  • Analytisk – forstår raskt komplekse problemstillinger og foretar rasjonelle helhetsvurderinger
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Samarbeider godt med andre, deler kunnskap, erfaringer og informasjon
  • Evne til å identifisere og utnytte kommersielle muligheter
  • Selvgående og ansvarstagende