Nordlaks skal være med når fremtiden skapes, og derfor jobber vi med å realisere noen av de største utviklingsprosjektene i havbruksnæringen. Vi er et familieeid konsern med et brennende engasjement for en bærekraftig utvikling av havbruksnæringa og lokalsamfunnet vårt. Konsernet består i dag av 17 selskaper som samlet utgjør en helhetlig verdikjede, fra yngel og helt ut i markedet.
Vil du ha en ledende rolle i å styrke og videreutvikle kvalitetsarbeidet hos et fremtidsrettet havbrukskonsern?
Som leder kvalitet og HMS vil du få et overordnet fagansvar for at arbeidet på linja til enhver tid er i tråd med interne bestemmelser, regelverk og kundekrav. Du vil være en sentral fagressurs i kvalitetsarbeidet, men også ha tett samarbeid med ledere på alle nivå i konsernet.
Vi ser etter deg som brenner for kvalitetsarbeid, og som forstår den røde tråden mellom forbedringsarbeid, sikkerhetskultur og kvalitet på sluttproduktet. Du er en naturlig pådriver i arbeidet knyttet til vedlikehold og utvikling av kvalitetssystem og prosedyrer.
Det er en fordel om du har erfaring fra bransjen, men vi oppfordrer også deg med annen relevant erfaring til å søke.
Sentrale arbeidsoppgaver
Som leder for kvalitet og HMS vil du ha et overordnet og strategisk ansvar for kvalitet og HMS-arbeidet i konsernet. Sentrale arbeidsoppgaver er:
- Lede kvalitet og HMS-arbeidet i konsernet
- Overordnet faglig ansvar for internkontroll, kvalitetssystem, sertifisering og HMS
- Være en pådriver for kontinuerlig fokus på forbedring og sikkerhetskultur
- Kommunikasjon med kunder, myndigheter og andre interessenter
- Være en fagressurs: bistå øvrige avdelinger og ansatte ved spørsmål/behov for faglige avklaringer
Kvalifikasjoner
- Relevant erfaring med kvalitet og HMS-arbeid, fortrinnsvis fra bransjen
- Det er ønskelig med relevant utdannelse, men relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Sterk digital forståelse og god systemforståelse
Ønskede egenskaper
- Evne til å ta selvstendige beslutninger og iverksette handling
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- Strukturert, tydelig og løsningsorientert
- Selvgående, men også ha gode samarbeidsegenskaper
Vi tilbyr
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med mulighet for å påvirke egen arbeidshverdag
- Trygg arbeidsplass i et innovativt og fremtidsrettet konsern
- Deltagelse på relevante konferanser og bransjetreff
- Konkurransedyktige betingelser
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Arbeidssted: Fortrinnsvis ved hovedkontoret på Stokmarknes, men for den rette kandidaten kan kontorsted i Harstad, på Hamarøy eller i Bodø vurderes.
Stillingen rapporterer til Finansdirektør.
Våre ansatte skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er et mål å skape en balansert alders- og kjønnssammensetning, og å rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Søknadsfrist: 4 juni. 2024, men ingen grunn til å vente hvis du er interessert! Vi vurderer søkere fortløpende.
Kontakt oss gjerne for en hyggelig og uforpliktende prat!