Nordlaks Produkter AS

Nordlaks skal være med når fremtiden skapes, og derfor jobber vi med å realisere noen av de største utviklingsprosjektene i havbruksnæringen. Vi er et familieeid konsern med et brennende engasjement for en bærekraftig utvikling av havbruksnæringa og lokalsamfunnet vårt. Konsernet består i dag av 17 selskaper som samlet utgjør en helhetlig verdikjede, fra yngel og helt ut i markedet.

Vil du ha en ledende rolle i å styrke og videreutvikle kvalitetsarbeidet hos et fremtidsrettet havbrukskonsern?

Som leder kvalitet og HMS vil du få et overordnet fagansvar for at arbeidet på linja til enhver tid er i tråd med interne bestemmelser, regelverk og kundekrav. Du vil være en sentral fagressurs i kvalitetsarbeidet, men også ha tett samarbeid med ledere på alle nivå i konsernet.

Vi ser etter deg som brenner for kvalitetsarbeid, og som forstår den røde tråden mellom forbedringsarbeid, sikkerhetskultur og kvalitet på sluttproduktet. Du er en naturlig pådriver i arbeidet knyttet til vedlikehold og utvikling av kvalitetssystem og prosedyrer.

Det er en fordel om du har erfaring fra bransjen, men vi oppfordrer også deg med annen relevant erfaring til å søke.

Sentrale arbeidsoppgaver

Som leder for kvalitet og HMS vil du ha et overordnet og strategisk ansvar for kvalitet og HMS-arbeidet i konsernet. Sentrale arbeidsoppgaver er:

  • Lede kvalitet og HMS-arbeidet i konsernet
  • Overordnet faglig ansvar for internkontroll, kvalitetssystem, sertifisering og HMS
  • Være en pådriver for kontinuerlig fokus på forbedring og sikkerhetskultur
  • Kommunikasjon med kunder, myndigheter og andre interessenter
  • Være en fagressurs: bistå øvrige avdelinger og ansatte ved spørsmål/behov for faglige avklaringer

Kvalifikasjoner

  • Relevant erfaring med kvalitet og HMS-arbeid, fortrinnsvis fra bransjen
  • Det er ønskelig med relevant utdannelse, men relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
  • Sterk digital forståelse og god systemforståelse

Ønskede egenskaper

  • Evne til å ta selvstendige beslutninger og iverksette handling
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
  • Strukturert, tydelig og løsningsorientert
  • Selvgående, men også ha gode samarbeidsegenskaper

Vi tilbyr

  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø
  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver med mulighet for å påvirke egen arbeidshverdag
  • Trygg arbeidsplass i et innovativt og fremtidsrettet konsern
  • Deltagelse på relevante konferanser og bransjetreff
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
  • Arbeidssted: Fortrinnsvis ved hovedkontoret på Stokmarknes, men for den rette kandidaten kan kontorsted i Harstad, på Hamarøy eller i Bodø vurderes.

Stillingen rapporterer til Finansdirektør.

 

Våre ansatte skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Det er et mål å skape en balansert alders- og kjønnssammensetning, og å rekruttere personer med flerkulturell bakgrunn. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.

Søknadsfrist: 4 juni. 2024, men ingen grunn til å vente hvis du er interessert! Vi vurderer søkere fortløpende.

Kontakt oss gjerne for en hyggelig og uforpliktende prat!