Skattum Handel AS

Skattum Handel AS driver 11 byggevarehus i Hedmark, Oppland, Oslo, Bærum og Bergen under Byggmakker konseptet. Byggevarehusene er organisert som avdelinger under Skattum Handel AS, og er lokalisert på Lillehammer, Ringsaker, Hamar, Elverum, Gjøvik, Raufoss, Dokka og Leira, Oslo, Bærum og Bergen. Skattum Handel sysselsetter over 340 ansatte og vil ha en omsetning på over 1 milliard innerverende år. Vår visjon er å være det ledende byggevarehus i vår region, og av de mest anerkjente handelsbedrifter i regionen uansett bransje

Skattum Handel er en del av Byggmakker.  Byggmakker har en kundeomsetning i proff- og forbrukermarkedet på 4,9 milliarder kroner (2018) og sysselsetter om lag 1400 ansatte.  Byggmakker er landsdekkende med 65 butikker. Selskapene er lokalisert med hovedkontorer i Lillestrøm (Byggmakker Handel), Gjøvik (Byggmakker Skattum) og Steinkjer (Byggmakker Gippling ).

Byggmakker er en del av Kesko Building and Technical Trade Norway som er det finske børsnoterte KESKO OY sin virksomhet i Norge. Samlet omsetning for virksomhetene er 7,3 milliarder kroner (2018).  Hovedselskaper er Onninen AS og Byggmakker Handel AS, som driver to ulike konsepter med variert handelsvirksomhet innen Retail- og kjededrift, grossistvirksomhet og distribusjon.

Onninen AS med omsetning på 2,4 milliarder NOK (2018) er markedsleder som elektrogrossist, og innehar også sterk posisjon i segmenter som Industri, VVS, samferdsel, mv. Onninen sysselsetter om lag 340 ansatte.

Kesko building and technical trade er den femte største aktøren innen byggevarehandelssektoren i Europa, og inkluderer kjeder som Byggmakker, K-rauta, Senukai, OMA og Onninen. Selskapet opererer innen byggevarebransjen i Norge, Finland, Sverige, Estland, Latvia, Litauen og Hviterussland.  Les mer om Kesko: www.kesko.fi/en

Skattum Handel søker innkjøper

Byggmakker Skattum søker etter innkjøpsmedarbeider i 100% stilling med ansvar for bestilling og oppfølging av vareleveranse til våre butikker i Sør-Norge. Oppgavene vil også omfatte videreutvikling av selskapets bestillingssystemer og rutiner. Vår nye medarbeider vil være ansvarlig for faste leverandører, i tillegg til å være en ressurs innen forbedringsarbeid etter Lean arbeidsmetodikk. Du kommer til å jobbe i team sammen med andre innkjøpere og rapportere til innkjøpssjef. Arbeidssted er Gjøvik.

 Arbeidsoppgaver:

  • Bestilling av alle varer som inngår i vareflyten
  • Sørge for at vi har korrekte varer på lager til rett tid
  • Oppfølging av inngående faktura og kreditnota opp mot leverandør
  • Følge opp leverandører i henhold til inngåtte avtaler
  • Videreutvikle elektronisk kommunikasjon med leverandører
  • Samarbeid med salgsapparatet for å avstemme behov
  • Daglig rydde og ajourføre bestillingssystemet
  • Jobbe med kontinuerlig forbedring etter Lean metodikk

 

 Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdannelse og eller kompetanse innen innkjøp
  • Analytisk, selvstendig og strukturert arbeidsform
  • Gode egenskaper som relasjonsbygger mot kunder og leverandører
  • God forståelse for prosesser i en handelsbedrift
  • Selvstendig med gode samarbeidsevner
  • God norsk kunnskap, skriftlig og muntlig
  • God datakunnskap
  • Inneha utpreget kremmerånd og økonomi forståelse

 

Vi tilbyr:

  • Personlig og faglige utfordringer.
  • En fremtidsrettet bedrift i stadig utvikling.
  • Godt arbeidsmiljø.
  • Konkurransedyktige betingelser

 

 

For nærmere opplysninger stillingen kontakt:

Innkjøpssjef Aage Strandbakken, tlf 995 54 456

 

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.