Byggmakker Sør - Skattum Handel AS

Skattum Handel AS driver 11 byggevarehus i Hedmark, Oppland, Oslo, Bærum og Bergen under Byggmakker konseptet. Byggevarehusene er organisert som avdelinger under Skattum Handel AS, og er lokalisert på Lillehammer, Ringsaker, Hamar, Elverum, Gjøvik, Raufoss, Dokka og Leira, Oslo, Bærum og Bergen. Skattum Handel sysselsetter over 340 ansatte og vil ha en omsetning på over 1 milliard innerverende år. Vår visjon er å være det ledende byggevarehus i vår region, og av de mest anerkjente handelsbedrifter i regionen uansett bransje

Skattum Handel er en del av Byggmakker.  Byggmakker har en kundeomsetning i proff- og forbrukermarkedet på 4,9 milliarder kroner (2018) og sysselsetter om lag 1400 ansatte.  Byggmakker er landsdekkende med 65 butikker. Selskapene er lokalisert med hovedkontorer i Lillestrøm (Byggmakker Handel), Gjøvik (Byggmakker Skattum) og Steinkjer (Byggmakker Gippling ).

Byggmakker er en del av Kesko Building and Technical Trade Norway som er det finske børsnoterte KESKO OY sin virksomhet i Norge. Samlet omsetning for virksomhetene er 7,3 milliarder kroner (2018).  Hovedselskaper er Onninen AS og Byggmakker Handel AS, som driver to ulike konsepter med variert handelsvirksomhet innen Retail- og kjededrift, grossistvirksomhet og distribusjon.

Onninen AS med omsetning på 2,4 milliarder NOK (2018) er markedsleder som elektrogrossist, og innehar også sterk posisjon i segmenter som Industri, VVS, samferdsel, mv. Onninen sysselsetter om lag 340 ansatte.

Kesko building and technical trade er den femte største aktøren innen byggevarehandelssektoren i Europa, og inkluderer kjeder som Byggmakker, K-rauta, Senukai, OMA og Onninen. Selskapet opererer innen byggevarebransjen i Norge, Finland, Sverige, Estland, Latvia, Litauen og Hviterussland.  Les mer om Kesko: www.kesko.fi/en

Byggmakker Sør- Skattum Handel AS søker ny økonomimedarbeider

Vi i er i vekst og søker økonomimedarbeider i 100% stilling for tiltredelse snarest mulig. Vi jobber etter Lean metodikk og du må således motiveres av forbedringer og utfordringer.

 

Arbeidsoppgaver:

  • Klargjøre og registrere inngående fakturaer
  • Betale inngående fakturaer og postere returfiler
  • Avdekke og avklare avvik mellom varefaktura og bestilling/varemottak, og sende ut avviksmelding til de rette personene
  • Bidra til videreutvikling av rutinen for fakturakontroll
  • Følge opp og sørge for korrekt anvisning/kontering av fakturaer uten bestilling (hovedsakelig kostnadsfakturaer)
  • Bidra til at flere kostnadsleverandører sender faktura på elektronisk format
  • Pådriver for å videreutvikle vårt system for elektronisk behandling av kostnadsfakturaer
  • Vedlikehold av leverandører
  • Sjekke purringer og rentenotaer fra leverandører
  • Kontrollere og bokføre kassaoppgjør og bankbilag
  • Jobbe med kontinuerlig forbedring etter Lean metodikk
  • Diverse forefallende arbeid/ad hoc oppgaver i avdelingen ved behov

 

Kompetansekrav

  • Erfaring i kontering av regnskapsbilag
  • Kunnskap om gjeldende regnskaps- og avgiftsregler
  • Evne til nøyaktighet og punktlighet
  • Evne til å arbeide selvstendig
  • Kunnskap om innkjøpsprosessen
  • God kunnskap i bruk av Excel en fordel
  • Kunne jobbe med korte tidsfrister
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • En fordel med erfaring i bruk av system for elektronisk attestasjon og bokføring av fakturaer

 

Vi kan tilby

  • Et uformelt og godt arbeidsmiljø med god faglig kompetanse
  • En jobb med utviklingsmuligheter for den som” vil noe"
  • Allsidig og interessante arbeidsoppgaver i en bedrift med konstant utvikling.
  • Konkurransedyktige betingelser i en spennende og endringsvillig organisasjon
  • Gode forsikring- og bonusordninger

 

For nærmere opplysninger om stillingene kontakt:         

Regnskapssjef Odd Prestkvern, tlf. 995 80 330

Økonomisjef Pål Andreas Limoseth, tlf. 977 50 378

 

Søknadsfrist 29 september 2019, søknader vurderes fortløpende

 

 

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.