Bygger'n

E.A. Smith AS (EAS) er en av landets ledende aktører innen salg av byggevarer, trelast, stål og armering igjennom Bygger’n-kjeden og Smith Stål. EAS ble etablert i Trondheim i 1869, og har i dag vokst til 60 lokasjoner i hele Norge. EAS drives av over 570 dyktige og engasjerte medarbeidere som omsetter for om lag 3,2 milliarder.

 

Leder digitale kanaler og markedsføring

Bygger’n Norge og EAS er i utvikling, og har et stort fokus på digitalisering. Vi søker etter en fremtidsrettet leder som har god forståelse for hvordan teknikk, markedsføring og kommunikasjon henger sammen.  Du vil ha ansvar for digital strategi, utvikling og markedsføring.

Utvikling, vekst og drift av vår e-handelsløsning mot proff- og privatmarkedet vil også høre til ditt ansvarsområde. I tillegg har stillingen personalansvar for 4-6 personer, og vil rapportere til Kjededirektør.

Vi kan tilby en svært spennende og utfordrende stilling med store muligheter og korte beslutningsveier.

Stillingen omfatter i hovedsak
• Premissgiver for vår totale markedsføringsstrategi
• Ansvar for utviklingen av våre e-handelsløsninger
• Utarbeide og styre kampanjestrategi og kalender i samarbeid med kategori og leverandører
• Definere og implementere vår ønskede plass i mediebildet
• Analysering og vurdering av effekten av valgt strategi, aktiviteter og kampanjer
• Jevnlig rapportering til konsernledelsen
• Merkevarebygging for konseptene Bygger’n, Smith Stål og HIBA HUS
• Ansvar for innhold og design av konsernets nettsider
• Overordnet ansvar for aktiviteter som messer, møter, kurs og opplæring

Personlige egenskaper
• Trygg, selvstendig, initiativrik og proaktiv
• Du har kunnskap og nysgjerrighet for kommersiell bruk av ny teknologi
• Du samarbeider godt på tvers av fagområder, og bidrar til å gjennomføre planer og prosjekter
• Operasjonell, med sterk gjennomføringsevne av varierte oppgaver

Ønskede Kvalifikasjoner
• Bachelor- /mastergrad innen markedsføring, kommunikasjon og/eller digitale medier er ønskelig
• Omfattende operasjonell erfaring med digital markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon
• Erfaring fra å lede eller delta i større digitale prosjekter
• Redaksjonell erfaring fra digitale medier
• God forretningsforståelse med fokus på effekt og lønnsomhet
• Gode skriftlige og muntlige språkkunnskaper
• Erfaring med personalansvar er en fordel

Vi tilbyr
• Muligheten for stor innflytelse og påvirkning
• Deltakelse i nyskaping innenfor fagområdet
• Uformelt arbeidsmiljø
• Gode betingelser for den riktige kandidaten

Arbeidssted er ved vårt hovedkontor på Heimdal, Trondheim.

For spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med Arnfinn Henriksen, tlf. 91619272.

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.