Steni AS

Steni har siden etableringen i 1965 levert fasadeplater som gir unike og varige arkitektoniske uttrykk med høy kvalitet. Platene er basert på steinkompositt og har egenskaper som arkitekter, byggherrer, entreprenører og forhandlere setter pris på. Hovedmarkedet er Norge, men vi har også en betydelig eksport til en rekke europeiske land. Vi har egne salgsselskap i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Nederland. Steni har ca. 110 ansatte, og en omsetning på drøyt NOK 260 mill. Produksjonen er lokalisert i Larvik kommune i Vestfold. Investeringsfondet Accent Equity Partners AB er største eier, og har sammen med styret og ledelsen ambisjoner om betydelig vekst for selskapet.

Våre verdier; respekt, nytenkning, kvalitet og kundeorientering, veileder oss i hvordan vi driver virksomheten og samarbeider både internt og eksternt.

Supply Chain Manager

Steni produserer og leverer estetiske og miljøvennlige fasadeløsninger, som gir unike og varige arkitektoniske uttrykk av høy kvalitet. Supply chain er et viktig satsningsområde for selskapet, og vi søker nå en person som skal bidra i arbeidet med å videreutvikle og optimalisere funksjonen.  

I denne stillingen vil hovedansvaret ditt være å lede supply chain og innkjøp i Steni. Du vil ha en viktig rolle i forhold til leverandørkontrakter, og ha ansvar for alle funksjoner knyttet til vareflyten i selskapet. Det er viktig at du aktivt søker og utvikler faglige oppdateringer innen ditt ansvarsområde, for å sikre at Steni implementerer og utvikler relevante nyvinninger.

Arbeidsoppgaver

  • Overordnet ansvar for supply chain og innkjøp
  • Kommersielt ansvar for innkjøp av maskiner og utstyr i selskapet
  • Rapportering, budsjettering og oppfølging av innkjøpskostnader
  • Avtale- og kontraktsansvarlig for innkjøp, salg, leie og leasing
  • Ansvar for leverandøroppfølging og utvikling, samt identifisering av nye og aktuelle leverandører
  • Initiere, lede og delta i prosjekter, og andre utviklings- og supportoppgaver, på tvers av avdelinger i Steni

Kvalifikasjoner

  • Utdannet siviløkonom eller sivilingeniør, eventuell annen relevant utdannelse på bachelor- eller masternivå innen økonomi/SCM
  • 2-5 års erfaring fra en tilsvarende rolle eller som konsulent, men nyutdannede kan også søke
  • Generelt god IT-kompetanse og erfaring i bruk av ERP-systemer og Office
  • Meget god språkkunnskap i norsk og engelsk. Tysk er en fordel, men ikke utslagsgivende

Personlige egenskaper

  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, men også selvstendig og sikker i arbeidet
  • Nytenkende og endringsvillig, med et ønske om å modernisere, effektivisere og utvikle
  • Resultatorientert og med god forretningsforståelse
  • Trives med et høyt tempo og høye krav til leveranse og måloppnåelse
  • God i forhandlinger, og har evnen til å tenke klart i pressede situasjoner
  • Effektivitet og nøyaktighet er en forutsetning i utøvelse av rollen

Hva kan vi tilby

I rollen som Supply Chain Manager har du en unik mulighet til å få være med på å påvirke og optimalisere verdikjeden i Steni. Dette er en spennende stilling med gode utviklingsmuligheter i et aktivt og innovativt miljø. For den rette kandidaten vil det kunne åpne seg videre karrieremuligheter i organisasjonen. Vi tilbyr konkurransedyktig lønns- og arbeidsvilkår, samt gode pensjons- og personalforsikringer.

Arbeidssted vil være ved vårt hovedkontor på Berganmoen, Larvik og stillingen rapporterer til Chief Business Support Officer (CBSO). Stillingen medfører noe reisevirksomhet.

Søknad

Er du nysgjerrig på denne muligheten? Send oss gjerne cv og søknad gjennom vår jobbportal, hvor du presenterer deg selv, din motivasjon og ambisjoner. Vi ser frem til å motta din søknad, og vi gleder oss til å få en ny kollega!

For ytterligere informasjon om stillingen, ta kontakt med Herleif Rimstad på tlf. 926 35 625 eller .

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.