Zenitel Norway

Zenitel er en global aktør som tilbyr intelligent sikkerhetskommunikasjon der liv, helse og eiendom står på spill. Gjennom vårt forhandlernettverk, lokale partnere og datterselskaper selger vi kommunikasjonssystemer til Marine, Olje & Gass, Industri, Bygningssikkerhet/offentlig sikkerhet. Zenitel eier og utvikler egne kommunikasjonsprodukter basert på proprietær teknologi, som også kombineres med anerkjente åpne teknologier.

Selskapet har sitt hovedkontor i Horten og Oslo, men også kontor i Trondheim og Kristiansund. Zenitel har mer enn 300 engasjerte medarbeidere fordelt på datterselskaper over hele verden, hvorav 120 sitter i Norge. Zenitel har en særdeles god historikk i å levere fremragende løsninger og resultater – år etter år, og har klart definerte mål for videre vekst.

Til vårt kontor i Trondheim, søker vi

Teknisk Support Ingeniør

Zenitel utvikler Voice over IP produkter for intelligent kommunikasjon for utsatte områder som skip, oljeplattformer, tung industri, fengsel og jernbane.

Stillingen inngår i vårt support- og kursteam, og vi søker etter en entusiastisk og positiv person som vil være med på å videreutvikle dette teamet. Du vil jobbe i lyse og trivelige lokaler i Trondheim, og arbeidsoppgavene vil være varierte og utfordrende. Som teknisk support ingeniør vil du være i kontakt med kunder, partnere og kollegaer over hele verden, samt også møte noen av disse gjennom vår kursvirksomhet. Du kan gjerne være nyutdannet, men vi ser for oss at du er teknisk dyktig kombinert med gode kommunikasjonsevner og et genuint ønske om å lære. Trondheims-teamet er dyktige på våre systemer og supporterer Zenitel globalt, og vi ønsker å styrke teamet med en ny kollega med sterk IP- og nettverkskompetanse, siden dette blir en stadig større del av våre leveranser.

Arbeidsoppgaver:

  • Kunde- og salgssupport
  • Være ressursperson innen IP, VoIP og nettverk
  • Bidra med testing av Zenitels produkter
  • Planlegge og gjennomføre kurs og annen opplæring
  • Teknisk dokumentasjon
  • Noe serviceoppdrag hos kunder

 

Ønsket bakgrunn:

  • Ingeniør eller tilsvarende utdannelse
  • Kompetanse innen IP- og nettverksteknologi
  • Gode norsk- og engelskkunnskaper, muntlig og skriftlig
  • Praktisk orientert med evne til å sette deg inn i kundens situasjon
  • Erfaring med teknisk support er en fordel, men ikke et krav

 

Ønskede egenskaper:

  • Selvstendig og målrettet
  • Systematisk og løsningsorientert
  • Meget gode kommunikasjonsevner – både mot kunder og internt
  • Gode samarbeidsevner

 

Hva kan vi tilby deg?

  • Interessante, varierte og krevende arbeidsoppgaver
  • Et dynamisk og trivelig internasjonalt arbeidsmiljø
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Trim- og helseordninger
  • Fri telefon og internett
  • Gode kolleger med mye knowhow
  • Mulighet for Cisco-sertifisering og liknende

 

Hvilken innflytelse vil du få?

Arbeidet ditt vil være en viktig del av vår støtte til kunder, partnere og kollegaer, samtidig som du vil trives i en dynamisk og resultatorientert kultur preget av innovasjon og samarbeid. Vi ønsker å bidra på en måte som i ytterste konsekvens kan være med på å redde liv gjennom å sikre kommunikasjon, og på den måten skape verdier for våre kunder og samfunnet som helhet. Hos Zenitel vil du ha muligheter til å utvikle deg og realisere ditt fulle potensiale.

Det må påberegnes noe reiseaktivitet i forbindelse med kundesupport og service.

Nyutdannede oppfordres til å søke.
Vi ser frem til å motta din søknad snarest, og senest innen 24. mai!

Hvis du har spørsmål i forbindelse med stillingen, vennligst ta kontakt med avdelingsleder Asle Tilset på mobil 40002547 / email asle.tilset@zenitel.com.

Webside: www.zenitel.com 

Vennligst henvis til Jobbdirekte i søknaden din.